• Producent: Shimano
  • Kategoria: Piasty kół

Piasta tylna FH-T780

Piasta Shimano FH-T780 jest prawie najwyższym modelem ustępującym jedynie królewskiemu XTR. Deore XT ma wszystkie technologie co grupa wyższa ustępuje mu wyłącznie pod względem wagi. Postawiono tutaj na wytrzymałość i solidność tych składników. Piastę zaopatrzono w tuleję z wewnętrznym smarowaniem i nad wyraz wyokiej klasy skośne łożyska kulkowo - stożkowym zabezpieczone dwurzędowymi uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi. Dzięki temu poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych. W porównaniu z piastą SLX (FH-M675) bezsprzecznie lepiej przemyślany dostęp do łożysk i sposób kontrowania stożków. Technologie te ograniczają także do minimum wizyty w serwisie. Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus pozostał produkowany z anodowanego aluminium. Przeznaczona jest do współpracy z hamulcami rodzaju V-Brake. Na uwagę zasługuje także bębenek, w którym użyto 4 zapadki. Rozszerza to jego oraz zapewnia mniejsze straty energii przy każdym ruszaniu. Oczywiście jest on kompatybilny z kasetami 8, 9 i 10-cio rzędowymi. Piasta zaopatrzona jest w lekki i konkretny zacisk, który umożliwia prędki montaż / demontaż koła bez zastosowania narzędzi. Wybierają ją głównie rowerzyści uprawiający turystykę rowerową, a jej uniwersalność umożliwia montaż w rowerach rodzaju crossowego czy górskiego.

Najważniejsze parametry artykułu:

Producent: Shimano

Grupa osprzętu: Deore XT

Model: FH-T780

przystosowana do kaset: 8,9 i 10-cio rzędowych

Bębenek: 4 zapadki

Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe

Smarowanie: wewnętrzna tuleja smarująca

Korpus: aluminium anodowane

Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa

Uszczelnienia: dwurzędowe labiryntowo - kontaktowe

Szerokość montażowa: 135 mm

liczba otworów na szprychy: 32
Srednica osi: 10 mm
Srednia waga towaru: 338 g + zacisk 65 g
Kolor: czarny matowy

zastosowane technologie Shimano:

ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE

(Cup & Con bearing)

Łożyska kulkowo - stożkowe znamionują się więszą wytrzymałością niżeli zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki produktywniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego konsekwencją są wspaniale płynne obroty i dłuższa żywotność.

szybkiE ZAŁĄCZANIE

(Quick Engagement)

W przeciwieństwie do wyścigów szosowych, trasy MTB XC składają się z wielu ostrych zakrętów i stromych wzniesień, które wymagają szybszego załączania napędu. SHIMANO udoskonaliło tylne piasty oraz koła najwyższej klasy zestawów grup MTB i wyposażyło je w zęby 18/16 i dwa zestawy zapadek, aby podwoić szybkość załączania napędu i zoptymalizować przyczepność.

TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM

(Internal Grease Sleeve)

Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring oraz tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru, a także przedłużyć żywotność.

LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE

(Labyrinth & Contact Sealing)

Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się w środku piasty chronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, ograniczając potrzebę konserwacji, jak rownież zapewniając dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania poprzez dłuższy czas, nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Piasty kół