• Producent: Shimano
  • Kategoria: Piasty kół

Piasta przednia HB-M785

Piasta Shimano HB-M785 jest prawie najwyższym modelem ustępującym tylko królewskiemu XTR. Deore XT posiada wszystkie technologie co grupa wyższa ustępuje mu wyłącznie pod względem wagi. Postawiono tutaj na wytrzymałość i solidność tych składników. Piastę wyposażono w tuleję z wewnętrznym smarowaniem, a także wyjątkowo wyokiej klasy skośne łożyska kulkowo - stożkowym zabezpieczone dwurzędowymi uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi. Dzięki temu poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych. W porównaniu z piastą SLX (FH-M675) bezdyskusyjnie lepiej przemyślany dostęp do łożysk i sposób kontrowania stożków. Technologie te ograniczają na dodatek do minimum wizyty w serwisie. Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus pozostał tworzony z anodowanego aluminium oraz pozostał dostosowany do montażu tarcz hamulcowych w systemie CenterLock. Piasta dodatkowo współpracuje z rowerami mającymi hamulce rodzaju V-Brake. Wyekwipowana jest w lekki i solidny zacisk, który umożliwia prędki montaż / demontaż koła bez zastosowania narzędzi. Wybierają ją z reguły rowerzyści uprawiający kolarstwo górskie w każdej odmianie, a jej uniwersalność umożliwia montaż w rowerach rodzaju crossowego czy turystycznego.

Najważniejsze cechy produktu:

Producent: Shimano

Grupa osprzętu: Deore XT

Model: HB-M785

Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe

Smarowanie: wewnętrzna tuleja smarująca

Korpus: aluminium anodowane

Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa

Uszczelnienia: dwurzędowe labiryntowo - kontaktowe

Szerokość montażowa: 100 mm

kanon mocowania tarczy: CenterLock
ilość otworów na szprychy: 32
Srednica osi: 9 mm
Srednia waga produktu: 164 g + zacisk 59 g
Kolor: czarny matowy

użyte technologie Shimano:

ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE

(Cup & Con bearing)

Łożyska kulkowo - stożkowe charakteryzują się więszą wytrzymałością aniżeli zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki skuteczniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego konsekwencją są nieprzeciętnie płynne obroty i dłuższa żywotność.

prędkiE ZAŁĄCZANIE

(Quick Engagement)

W przeciwieństwie do wyścigów szosowych, trasy MTB XC składają się z wielu ostrych zakrętów i stromych wzniesień, które wymagają szybszego załączania napędu. SHIMANO udoskonaliło tylne piasty oraz koła najwyższej klasy zestawów grup MTB i wyposażyło je w zęby 18/16 i dwa zestawy zapadek, żeby podwoić szybkość załączania napędu i zoptymalizować przyczepność.

TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM

(Internal Grease Sleeve)

Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring, a także tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru, a także przedłużyć żywotność.

LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE

(Labyrinth & Contact Sealing)

Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się w środku piasty chronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, ograniczając potrzebę konserwacji, jak rownież zapewniając dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania poprzez dłuższy czas, choćby w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

SYSTEM MOCOWANIA TARCZY CENTER LOCK

(Center Lock)

System mocowania tarczy CENTER LOCK ułatwia montaż tarczy przy użyciu wypustkowego mocowania oraz pierścienia blokującego. System mocowania z pierścieniem blokującym redukuje czas pracy przy rowerze poprzez skrócenie czasu poświęconego na montaż i demontaż. W dodatku, bezpieczne mocowanie poprzez wypusty powiększa precyzję i sztywność jednocześnie ulepszając efektywność hamowania.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Piasty kół